«Les meves pràctiques pedagògiques han sorgit de la interacció il·luminadora de pedagogies anticolonials, crítiques i feministes; ha estat un punt de vista potent des del qual treballar. Aquests escrits transmeten el plaer i l'alegria que experimento ensenyant; són una celebració!» Dona, negra i de classe obrera, bell hooks va patir l'opressió del patriarcat capitalista supremacista blanc, que ella tant va denunciar en la seva obra. Per combatre les desigualtats generades per la intersecció de la raça, la classe i el gènere, va optar per l'educació. La pedagogia transformadora de hooks, que s'inspira en l'obra de Paulo Freire, qüestiona el contingut curricular i la mateixa pràctica docent, i converteix els alumnes en part activa del procés d'aprenentatge. Aquesta edició, amb pròleg de Georgina Monge López, ens acosta a la pedagogia optimista i viva d'una de les grans pensadores del nostre temps. | | Un problema de salut pública, sobretot entre adolescents i joves, i un perill per a la democràcia. Així descriuen les xarxes socials Cristina Fernández Rovira i Santiago Giraldo Luque, investigadors de l'economia de l'atenció. És fals que els joves puguin controlar l'ús que fan de les xarxes perquè la majoria se'n declara addicte; també és fals que les xarxes fomentin la socialització perquè no creen vincles, sinó relacions superficials. A més, està provat que causen ansietat, desordres alimentaris, baixa autoestima, insomni i estrès; i han projectat la fama, la violència, l'odi i la pornografia com valors socials que cal reproduir. Per totes aquestes raons, cal que la societat reclami mesures de protecció. És el reconeixement dels drets digitals, dels neurodrets o drets relacionats amb la salut mental. Perquè la humanitat té dret a la desconnexió. | | | |
No hay comentarios:
Publicar un comentario